malesef eli direksiyon tutmuş her türk gencinin bir şekilde muzdarip olduğu durumdur, trafikte kadın terörü.
herkes ortak dili konuştuğundan problemler aslında çok açık ve net şekilde dile getirilmiş. maddeleyelim:
1- sinyali etkili bir biçimde kullanamamak:
sinyal verildiğinde istenen hareketin yapılabileceği sanrısı çerçevesinde gelişen bir durum bu. misal otobandasınız sağ şeritte bir bayan, sola sinyal verip en sola kadar geçebileceğini düşünebilir, doğaldır, sanrıdır.
2 - sağa sola bakmamak : bu da çok sık karşılaşılan bir terör eylemidir. kadın şöför, nacizane 50 farklı arkadaşın, 50 farklı örnekle de betimlediği gibi, trafik denen akışın tek araçtan (ki kendi araçlarından bahsediyoruz) oluştuğunu düşünür.
3 - fren kullanma yeteneği özrü:
en çok kaza yaptıran hareket de budur, bu yüzden üzerinde biraz daha fazla duracağım. atalarımızın "kadın şöfor kaza yapmaz yaptırır" sözü buradan kaynaklanıyor.
fren denen nesneye ayağınızla bastığınızda arabanın arkasında 2 yerine göre 4, bilemedin 5 farklı kırmızı lamba yanar. nedir bu lambalar, ne yapar. tek görevleri vardır, trafik denen hep birliktelikte arkadaki şöförü uyarmak. kadın şöförler teknik olarak açıklayamacağım nedenlerle (ki bunun trafikte tek arabanın kendileri olduğu sanrısı ile yüksek bir korelasyonu söz konusu) her hangi bir tehlike anında frene dibine kadar basma dürtüsüne sahipler. misal 100 metre arkasından takip ettiği aracın yukarda bahsi geçen fren lambaları yanmış olabilir, dibine kadar basar. işte bu anda terörden habersiz bir vatandaşsanız, arkasından en az 2 araba mesafe ile takip etmediğiniz kadın şöföre çarparsınız, geçmiş olsundur.
açıkçası "trafikte tek aracın kendi aracı olduğu sanrısı" çerçevesinde toparlayabileceğim ve kesinlikle fiziksel güç veya trafik cezası kullanılarak çözülemeyecek bu problemler için aklımdan açıkçası tek rasyonel çözüm geçiyor. kadınlara farklı trafik eğitimi verilmesi: eğitim sırasında birden fazla araç kullanılması bir çözüm olabilir, misal 10 ayrı kadın şöföre a'dan b'ye en kısa sürede ulaşacaksınız ama ortalama süre alınacak denebilir. takım çalışmasına yönelik, trafikte saygı, empati, kollektik düşünme gibi ana dallara sahip bir eğitim olmalı bu. zira araba budur, fren gaz şudur, basınca gider yetmiyor, yetmemektedir.
20 Aralık 2011 Salı
5 Aralık 2011 Pazartesi
Güzel mi değil mi?
Her ne kadar müziğini sevmiyor olsam da Thom Yorke'un beğendiğim bir sözü var.
"whenever i meet a beauty, i escape or hide in a corner. not that i think they are intimidating, but they attract horrible people. some guys really do their utmost to make these beautiful women believe how good they are. beauty means power. and i'm a bit cynical towards all that. honestly i've never met a beautiful girl that i really liked. you never get the chance to really get to know them. result : i don't even take the effort now to try to meet them"
"whenever i meet a beauty, i escape or hide in a corner. not that i think they are intimidating, but they attract horrible people. some guys really do their utmost to make these beautiful women believe how good they are. beauty means power. and i'm a bit cynical towards all that. honestly i've never met a beautiful girl that i really liked. you never get the chance to really get to know them. result : i don't even take the effort now to try to meet them"
26 Kasım 2011 Cumartesi
illuminati.swf
Bir "deli kuyuya taş atmış bin akıllı çıkaramamış" hikayesi anlatalım. Olayın geçtiği yer şurası.
aklıma açıkçası: can't tell if trolling or just very stupid önermesini getiriyor bu tartışma.
özet geçersek, incici elemanlar trollük olması açısından bir parçayı tersten okutmuşlar, insan beyninin "pattern recognition" özelliğinden de faydalanarak, ki nette örnekleri var, sinüsler kullanılarak oluşturulmuş sesler dinletiliyorsunuz, sonra da aynı sesleri altında yazılar olarak dinliyorsunuz, bir anda anlamlanıyor. misal almanca bir şarkı var, altında ingilizce alt yazı olunca bir anda ingilizce oluyor. linkleri bulamamam da ayrı bir sıkıntı sabah sabah ama devam edelim.
şimdi bu swf sonrası birkaç grup insan oluşmuştur:
1- incicilerin trollük olsun diye böyle bir eşleştirme yaptığını bilenler
a) bu oyunu devam ettirip "evet gökçe iluminatici, o yüzden şarkısı popüler oldu" vs tarzı trollüğe devam edenler (bazıları çok net anlaşılıyor da trollük seviyesi yüksek bazı entryleri ayırdetmek cidden imkansız)
b) bunun bir şaka olduğunu anlatmaya çalışanlar, bu grubun da sıkıntısı 1a'lar tarafından eleştirilmeleridir.
2- swf dosyasının, içindeki mesajların gerçek olduğunu düşünülerek oluşturulduğunu düşünenler
a) zaten illuminatinin varlığından şüphe duyan bu grup, fikirlerinin desteklendiği bir örneği de bulmanın sevinci ile girdirip duruyorlar
b) backmaskingi açıklayıp, böyle rastlantılar olabilir demeler, tedden "pattern recognition" linkleri vermeler, rastlantı diye doğru bilgi vermeye çalışmalar vs vsler, iyi niyetli bilgili arkadaşlar bunlar. lakin trollerin asıl hedefleri de bunlar zaten.
1a ve 2a'nın dışarıdan bakıldığında birbirine tamamen benzemesi zaten işin bokunu çıkaran noktası.
bakın inceleyin çok eğleneceksiniz siz de.
Etiketler:
ekşisözlük,
fry,
illuminati,
incisözlük,
not sure,
troll
30 Ekim 2011 Pazar
Güzelliğin Matematiği
Güzellik nedir, tamamen göreceli. Pek imkanlı olmasa da bu işin göreceliliğini ortadan kaldıracak bir metot var. Dünyadaki her insan hakkında her insanın görüşünü almak, bunu 1den 10a skala da yapabiliriz. 7 milyar insanın 7 milyar insana puan vermesi manasına gelir bu. Tüm bu değerlerin ortalamasını aldığımızda artık göreceli olmayan bir güzellik algımız olur. Bu değere 5 diyelim. Her hangi birine tüm dünyanın verdiği puanın ortalaması alındığında misal 3 çıksın, bu kişi çirkindir diyebiliriz veya en basit haliyle "ortalamanın altında".
Bu değerlerin nasıl elde edildiğinden ziyade ortaya çıkaracağı sonuçlar bence ilginç olacaktır. Misal dünyanın en güzel insanlarının ülkesi hatta şehri istatistiğimiz var artık. Yalnız benim asıl ilgimi çeken istatistik, bir ülkenin insanlarının diğer bir ülkenin insanları hakkında ne düşündüğü.
Tabi en basit haliyle cinsiyetlere de ayırabiliriz bu istatistiği, misal türk erkekleri türk kadınlarını nasıl görüyor. Dünya ortalamasının altında mı üstünde mi? Aynı şekilde dünyanın geri kalan erkekleri türk kadınlarını nasıl görüyor veya dünyanın kadınları türk erkeklerini veya yine türk kadınlarının türk kadınlarına nasıl puan vereceği. Bu cevaplar bizi ilginç sonuçlara ulaştırırdı. Misal türk kızlarının ve erkeklerinin başkaları tarafından nasıl görüldüğüne şurada küçük bir örnek vermiştim. Malesef böyle bir ülkede yaşıyoruz, tek örnekten genelleme yapmak yanlış ama bu ülkede yaşayan sizlerin de bildiği gibi tek örnek değil bu.
Aslında 7 milyar * 7 milyar kadar net olmasa da böyle bir istatistik bir web sayfası sayesinde yapılabilir ve "güzel mi çirkin mi" sorusunun yanıtı sadece yüzeysel de olsa çözülmüş olur.
Bu değerlerin nasıl elde edildiğinden ziyade ortaya çıkaracağı sonuçlar bence ilginç olacaktır. Misal dünyanın en güzel insanlarının ülkesi hatta şehri istatistiğimiz var artık. Yalnız benim asıl ilgimi çeken istatistik, bir ülkenin insanlarının diğer bir ülkenin insanları hakkında ne düşündüğü.
Tabi en basit haliyle cinsiyetlere de ayırabiliriz bu istatistiği, misal türk erkekleri türk kadınlarını nasıl görüyor. Dünya ortalamasının altında mı üstünde mi? Aynı şekilde dünyanın geri kalan erkekleri türk kadınlarını nasıl görüyor veya dünyanın kadınları türk erkeklerini veya yine türk kadınlarının türk kadınlarına nasıl puan vereceği. Bu cevaplar bizi ilginç sonuçlara ulaştırırdı. Misal türk kızlarının ve erkeklerinin başkaları tarafından nasıl görüldüğüne şurada küçük bir örnek vermiştim. Malesef böyle bir ülkede yaşıyoruz, tek örnekten genelleme yapmak yanlış ama bu ülkede yaşayan sizlerin de bildiği gibi tek örnek değil bu.
Aslında 7 milyar * 7 milyar kadar net olmasa da böyle bir istatistik bir web sayfası sayesinde yapılabilir ve "güzel mi çirkin mi" sorusunun yanıtı sadece yüzeysel de olsa çözülmüş olur.
Uyan
Seneler önce yazdığım bir yazıyı aktarayım.
Mükemmel bir boşluk hissi. Doldurulmasının imkansızlığı yankılanan sesinin geldiği derinlerden ve çok uzaklardan belli.
Ortasındasın bu karanlığın. Hafif bir ısınma hissi parlıyor içinde..
Bir ışık olmalı, belki bir mum. Boşlukta yankılanan sesinin dışında hiç bir şey seni çevrelemiyor oysaki.
Zaten sesin de çıkmaz oldu. Varlığının bilincini yitiriyorsun ara ara. İşte o anlar sesini çıkarmaya güç bulduğun minicik anlar. "Varım" deyip yine dönüyorsun o sonsuz boşluk hissine..
Cebinde kalan son kibritin varlığının ayrımına varıyorsun bir an, o uzun anlardan bir an, şimdi hangi andasın, hangi anları yaşadın onun da bilincinde değilsin.
Yakıyorsun kibriti. Evet bir sigara vardı. Onu da buluyorsun el kararı, gözlerin işlevsiz zira.
Uyandın, biten sigarayla.
Boşluk yerli yerinde... ama sen uyumuyorsun artık.
Bir kez daha gece olduğunda ruhunun düşeceği aynı boşluktan habersiz günlük laklakına eğlencene koşuyorsun
ve bir gün uyanması olmayan bir boşlukta asla bulamayacağın kibritle kalakalacağından da habersiz.
Mükemmel bir boşluk hissi. Doldurulmasının imkansızlığı yankılanan sesinin geldiği derinlerden ve çok uzaklardan belli.
Ortasındasın bu karanlığın. Hafif bir ısınma hissi parlıyor içinde..
Bir ışık olmalı, belki bir mum. Boşlukta yankılanan sesinin dışında hiç bir şey seni çevrelemiyor oysaki.
Zaten sesin de çıkmaz oldu. Varlığının bilincini yitiriyorsun ara ara. İşte o anlar sesini çıkarmaya güç bulduğun minicik anlar. "Varım" deyip yine dönüyorsun o sonsuz boşluk hissine..
Cebinde kalan son kibritin varlığının ayrımına varıyorsun bir an, o uzun anlardan bir an, şimdi hangi andasın, hangi anları yaşadın onun da bilincinde değilsin.
Yakıyorsun kibriti. Evet bir sigara vardı. Onu da buluyorsun el kararı, gözlerin işlevsiz zira.
Uyandın, biten sigarayla.
Boşluk yerli yerinde... ama sen uyumuyorsun artık.
Bir kez daha gece olduğunda ruhunun düşeceği aynı boşluktan habersiz günlük laklakına eğlencene koşuyorsun
ve bir gün uyanması olmayan bir boşlukta asla bulamayacağın kibritle kalakalacağından da habersiz.
28 Ekim 2011 Cuma
9gag ve türk kızları
Foto şu, komik deriz geçeriz. Dedik geçtik.
Altlara inince şöyle bir yorum gördüm:
xxx xxxx · Top Commenter · Works at bişi bişi
naaaaa, she is ugly, I cant ignore her pigme body, weird shaped lips and nose cartilage, also panda eyes, and I think american, north european people used to blue eyes it must be ordinary for you '' blue eyes&blonde'' but the most annoying thing is, her ''every-other-one-look-alike-songs'' with her non talented voice... ofcourse that's my opinion, basicly I hate her..but I tired to memorize her first song when I was junior high..maybe I have a phobia about it..
xxx türk bir kızımız elbette. Bu nasıl bir güvensizliktir. Akabinde ayarını almış elbette.
yyy yyyyyy · Top Commenter
You know I've noticed something. twice actually. Turkish girls are very specific when they found someone ugly. there was another girl I had an arguement with she described someone as garden gnome now xxx xxxxxx. weird. or jealousy. I know for a fact that Turkish girls are claimed to be ugly by even turkish boys who are hot btw :) trolololol
Burcu esmersoy'un "scarlett johansson'a güzel diyen bana demesin" gereksizliği ile aynı genetik kökenli bir hezeyan yukarıdaki.
Güzellik çirkinlik beğenilme beğenilmeme yazıma input olsun bunlar hep.
Etiketler:
9gag,
burcu esmersoy,
kızlar,
scarlett johansson,
türk,
türk kızları
Kaydol:
Yorumlar (Atom)